Begini rupanya cara pam susu di pejabat


cara-pam-susu-di-pejabat



✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ IBU BEKERJA SUSAH NAK PAM SUSU? ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

Sebuah catatan dari hati, selepas mendapat pemintaan beberapa rakan tentang cara pam susu di pejabat :)

Susu ibu adalah susu yang terbaik untuk bayi. Selain khasiat yang terbaik untuk bayi, ibu juga mendapat manfaat daripadanya di mana purata 500 kalori ibu terbakar apabila bayi disusukan.

❤❤❤❤❤ 2 Perkara yang utama yang wajib ibu buat ❤❤❤❤❤

1. Untuk memastikan susu ibu sentiasa ada, ibu hendaklah memastikan badan sentiasa sihat dan air yang diminum sehari mencukupi iaitu sekitar 3 -4 liter sehari. Jika nak susu lebih meriah dan menyenangkan simpanan stok, amalkan lah pemakanan vitamin untuk pastikan badan sentiasa sihat. Saya dulu ambil set Shaklee 3M dan hasilnya satu deep fridge penuh stok dan masih fully bf anak sehingga usia sekarang 1 tahun 7 bulan wlaupun sibuk bekerja. Boleh PM saya untuk dapatkan set 3M dengan harga terbaik :)

2. Pastikan bayi menyusu setiap 3-4 jam. Jika tidak secara terus (direct bf) , kena ganti dengan breast-pumping. Ingat konsep demand -supply. Bila ada demand continously, susu akan sentiasa terhasil.

TETAPI, ini menjadi sedikit cabaran kepada ibu-ibu yang bekerja dengan kekangan masa selain stress dengan lambakan kerja di ofis dan gelagat sesetengah staf bila tengok kita breastpumping setiap hari.

❤❤❤❤ Tips-tips mudah cara pam susu di pejabat ❤❤❤❤

1. Berbincang dan bagitau bos awal-awal tentang niat untuk buat breastpumping di tempat kerja dan bagitahu niat anda untuk fully bf anak anda sehingga 2 tahun

2. Jadikan perkara luar biasa menjadi biasa. Walaupun tiada staff lain yang mengepam, jangan malu untuk memulakannya

3. Untuk lagi mudah dan ibu berkemampuan, beli pam yang memudahkan anda untuk pumping dan tidak ambil masa yang lama sebab gaji kita dibayar untuk bekerja kan. Taknak la rezeki yang kita dapat tu tak berkat hasil daripada mencuri masa kan

4. Sediakan set penyimpanan susu yang lengkap. Tak mahal pun untuk mendapatkan icebox yang boleh maintain cold temperature lebih 8 jam. (jimat masa daripada nak cari fridge kan)

 ღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღღ

SELAMAT MENCUBA. Bermula dengan niat, doa dan tawakkal kepada Allah, insyaAllah BOLEH ツ

Mahfuzah

019-986 1919
Shaklee Independent Distributor



TESTIMONI IBU2 YANG TELAH MENGGUNAKAN SET PENYUSUAN SHAKLEE

Ibu 1


Ibu 2


Ibu 3



Hubungi saya !

Add friend & PM: Mahfuzah Ishak
Call/SMS/Whatsapp: 019-986 1919
FB Fanpage: From Mom To Moms
Shaklee ID: 923910

0 comments:

Post a Comment